Românii își reevaluează cumparaturile de haine, 60% vor haine și încălțăminte sustenabilă

Publicat în Recomandari acum 3 ani
articole de moda sustenabile glami

Hands of elegant mature female shop assistant holding card saying about organic cotton against stack of folded sweaters or dresses on shelf

Conform website-ului oficial al Parlamentului European, cantitatea de haine cumparate per capita in Uniunea Europeana a crescut cu 40% in ultimii 25 de ani.

Consumul in exces, o tendinta pe care sustinatorii sustenabilitatii incearca s-o contracareze, se manifesta inclusiv la nivelul industriei modei, care genereaza reziduuri substantiale anual. Iar hainele folosite, pe care europenii nu mai vor sa le poarte, sunt incinerate sau ajung in gropile de gunoi. Global, mai putin de 1% din haine sunt reciclate, in mare parte din cauza absentei unor tehnologii adecvate.

Romanii isi re-evalueaza cumparaturile de haine

Distantarea sociala impusa de pandemia COVID-19 a oferit consumatorilor mai mult timp pentru a-si reevalua comportamentul de cumparaturi, inclusiv impactul cumpararii de articole de moda.

In ciuda dificultatilor financiare date de contextul economic incert, sustenabilitatea si moda durabila sunt considerate tendinte-cheie viitoare de catre managerii de magazine online.
53% dintre magazinele online si omnichannel sunt de parere ca sustenabilitatea este trendul cel mai de impact, care va remodela industria modei in urmatorii ani (sursa: proiectul de cercetare GLAMI Fashion (Re)search in Europa Centrala si de Est, octombrie 2020).

Mai multe cautari online de ‘moda sustenabila’

Potrivit unor date interne furnizate de www.glami.ro, in 2020 a existat o crestere rapida a ofertei de colectii si produse sustenabile in magazinele online, crestere influentata de tendinta ascendenta a sustenabilitatii si de preferintele consumatorilor. Calitatea sustenabila domina lista factorilor de decizie a consumatorilor atunci cand cauta
un produs nou.

Mai mult, in 2020 a existat o crestere de 10 ori a cautarilor de produse sustenabile marcate ca atare, prin comparatie cu 2019. Aceasta crestere este explicata pe larg pe platforma www.fashion-research.ro, care dezvaluie un alt procentaj surprinzator – faptul ca 60% dintre cumparatorii romani sunt dispusi sa plateasca mai mult pe piese de moda sustenabile.

Din datele interne www.glami.ro, marketplace online de moda din Romania, top 3 cautari de articole sustenabile pe platforma GLAMI este alcatuit din lenjerie organica de bumbac, rucsacuri din poliester reciclat si tenisi din canepa.

In ceea ce privește brandurile sustenabile in vizorul consumatorilor, top 5 este condus de Fjällräven, urmat de Patagonia, Thought, Bohempia si Sandqvist.

via Banii nostri

Etichetat cu: ,

Adaugă un comentariu
(obligatoriu)

(obligatoriu)

(obligatoriu)