Incă 12 primarii din județul Bihor vor beneficia de platforme de colectare separată a deșeurilor

Publicat în Bihor acum 2 ani

colectareConsilierii județeni au aprobat în ședința ordinară de astăzi, 28 februarie, asocierea dintre Consiliul Județean Bihor și 12 primării din județ pentru construirea unor centre/platforme de colectare a deșeurilor de mari dimensiuni.

Cele 12 centre de colectare separată a deșeurilor prin aport voluntar vor fi amplasate în comunele Sântandrei, Tinca, Ceica, Oșorhei, Tileagd, Vadu Crișului, Bratca, Popești, Sânmartin și Sânnicolau Român și în orașele Săcueni și Valea lui Mihai.

Concret, cetățenii vor putea să ducă la aceste platforme resturi de la materialele de construcții, mobilă, materiale textile, electrocasnice, electronice, materiale plastice sau resturi vegetale.

,,Noi ne propunem să finalizăm discuțiile cu primăriile, cărora le mulțumesc anticipat pentru că ne vor pune la dispoziție aceste terenuri gratuit și vor prelua o parte din cheltuieli. Încercăm să realizăm cât mai repede documentațiile, să depunem aceste proiecte într-o primă etapă pentru finanțare prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) unde consiliile județene sunt eligibile, sau prin Programul Operațional Infrastructură Mare. În condițiile în care aceste proiecte vor fi accesate, atunci vom trece la o nouă etapă, în așa fel încât oriunde locuiești în județul Bihor să ai la dispoziție, pe o rază de câțiva km, un astfel de punct de colectare care să permită o depunere a acestor deșeuri și să limităm, pe cât posibil, depozitările ilegale”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, în cadrul ședinței din 28 februarie.

Pentru realizarea acestor investiții, este necesar ca fiecare unitate administrativ-teritorială (U.A.T.) să transfere Consiliului Județean Bihor un teren cu o suprafață de minimum 3.000 de metri pătrați. CJ Bihor va construi platformele, apoi le va transfera în administrarea primăriilor.

Vă reamintim că sunt în execuție patru centre de colectare a deșeurilor cu aport voluntar în Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta. Lucrările au început pe 2 februarie, termenul de execuție fiind de 120 de zile.

Constructorul este SC DA VINCI CONSTRUCT & PROIECT SRL (lider de asociere) – SC ANTREPRIZĂ CONSTRUCȚII EDILITARE SRL. Costul a fost stabilit la 4.661.514,73 lei, fără TVA.

Consiliul Județean Bihor construiește și dotează platformele. Atât cele care sunt în execuție, cât și cele 12 propuse vor fi finanțate din fonduri europene.

Primăriile vor asigura condițiile necesare exploatării acestor centre de colectare separată a deșeurilor și vor crea regulamentul prin care acestea vor putea deservi și alte unități administrativ-teritoriale.

Fiecare cetățean va putea depozita, cu titlu gratuit, pe o perioadă de minim 3 ani, toate acele categorii de deșeuri care nu sunt ridicate de către operatorul de salubritate.

via Info Oradea

Etichetat cu: ,

Adaugă un comentariu
(obligatoriu)

(obligatoriu)

(obligatoriu)