Colectare deșeuri în cinci fracții la Tulcea, începând de anul viitor

Publicat în Tulcea acum 3 ani

De la 1 ianuarie 2021, vom colecta resturile alimentare şi vegetale separat de gunoiul menajer. Primăria Tulcea lucrează la îmbunătăţirea sistemului de colectare selectivă a deşeurilor, de anul viitor intenţionând aplicarea a cinci fracţii pe gunoiul selectat. Astfel, tulcenii ar putea colecta pe cinci fracţii, respectiv hârtie-carton, plastic, sticlă-metal, rezidual (menajer) şi deşeu biodegradabil.

„Lucrăm la licenţierea şi redenumirea tarifelor, ca operatorul Servicii Publice să fie licenţiat în baza noului contract de delegare. În următoarea şedinţă extraordinară  (n.r. – de astăzi) vom aproba redenumirea tarifelor, nu şi cuantumul. Ne dorim foarte mult să se îmbunătăţească aceste servicii şi lucrăm în momentul de faţă la acest aspect. Vom încerca să mergem de la 3 la 5 fracţii pe gunoiul selectat. Cu siguranţă de anul viitor se va schimba sistemul de colectare”, ne-a declarat city managerul Nicolae Bibu.

City managerul a subliniat şi faptul că în prezent se lucrează la o procedură prin care mai mulţi cetăţeni ai municipiului să devină plătitori ai taxei de habitat.

Centre de colectare deşeuri în Tulcea

Potrivit proiectului pus în dezbatere publică privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale aplicabile anului 2021, taxa pe habitat urmează să scadă de la 182 de lei la 147 de lei.

„La taxa de habitat s-ar putea să mai vină o ajustare, în sensul scăderii ei. Acum încerc să găsesc formula prin care două instituţii, respectiv Taxe şi Impozite şi deţinătorul bazei de date cu evidenţa populaţiei-Ministerul de Interne, să poarte o corespondenţă, astfel încât din cei 88.000 de cetăţeni, de la 0 la 150 de ani din Tulcea, să nu fie doar 58.000 plătitori de taxă de habitat”, a precizat Nicolae Bibu.

Nicolae Bibu spune că până acum locatarii locuinţelor închiriate de la primărie nu şi-au plătit utilităţile şi a criticat modul în care DIAP a gestionat aceste aspecte.

„Am avut o discuţie şi în ceea ce priveşte taxa de habitat de către cei care au locuinţe închiriate de la primărie. Până acum le închiriam locuinţe cu preţuri în funcţie de cum stabileşte comisia de fond locativ, dar pe cei de la DIAP nu i-a interesat nicio secundă să vadă dacă acei chiriaşi au plătit vreodată taxa de habitat, facturile de la Aquaserv, Energoterm, iar noi, cetăţenii municipiului, am plătit în plus. Pe fiecare l-a interesat doar bucăţica lui. DIAP are 200 de procese pe rol deoarece contractele pe care le-au făcut de-a lungul timpului sunt prost încheiate, au o armată de jurişti care se ocupă cu nimic, plătesc consultanţă juridică pentru că această armată se ocupă cu nimic”, a spus Bibu.

via Ziarul Delta

Etichetat cu:

Adaugă un comentariu
(obligatoriu)

(obligatoriu)

(obligatoriu)