Studiu asupra reciclării selective


Pensionarii colectează deșeuri selectiv și reciclează cel mai mult, milenialii o fac cel mai puțin – așa rezultă din studiul privind „comportamentele românilor față de reciclare și colectare selectivă” al companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/), specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Din 847 de subiecți reprezentativi la nivel național urban investigați prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), în cea mai mare măsură colectează selectiv seniorii pensionari (84%) și familiile moderne (76%). Cel mai puțin selectează deșeurile ilenialii (61%).Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research, subliniază: „Procentul ridicat al pensionarilor care arată o grijă mai mare față de mediu se poate explica prin tendința lor de a reutiliza materialele folosite, tocmai pentru a evita risipa. Aceștia sunt mult mai preocupați de conservarea resurselor și pun accent pe consumul cumpătat. Pe de o parte, acest comportament poate fi corelat cu veniturile reduse (aproximativ 800 lei pensia minima și 1400 lei pensia medie, conform Ziarul finaciar) și de aceea, pensionarii doresc să își maximizeze fiecare resursă. Pe de altă parte, obișnuința de a păstra și a refolosi obiectele este o altă explicație pentru care pensionarii arată această grijă pentru colectarea selectivă. Contradicția apare în cazul milenialilor și tinerilor profesioniști care, deși sunt cei care vor experimenta cel mai mult efectele încălzirii globale, nu sunt la fel de interesați de reciclare. Aceștia cad pradă percepției greșite că pericolul este unul îndepărtat. Astfel se pot justifica rezultatele studiului din care reiese implicarea mai redusă a tinerilor, în comparație cu cea a vârstnicilor, în colectarea selectivă”.

Studiul mai arată că:

– în mare, românii vor să recicleze (74%), însă le lipsesc mijloace adecvate (declară 35% dintre subiecți)

– 43% preferă produse din materiale reciclate

– în proporție de 88%, tinerii profesioniști consideră că „brandurile au un rol important în educarea și încurajarea populației în direcția colectării selective”

– 43% dintre respondenți se declară influențați în mare și în foarte mare măsură de comportamentul responsabil și sustenabil al companiilor de pe piață

– mesajele eco-friendly ale companiilor modelează decizia de cumpărare a

tinerilor profesioniști în proporție de 49%, în schimb, decizia familiilor moderne o influențează în proporție de 12%

– pentru colectare, pensionarii preferă recipientele special amenajate de primărie (65%), milenialii folosesc cel mai mult spațiile din centre comerciale (38%); cel mai puțin e folosită colectarea în saci negri de la REBU (10%)

– cele mai mari bariere în colectarea selective sunt declarate lipsa unui spațiu destinat special în proximitatea locuinței (24%), distanța față de centrele de colectare (12%) etc. dintre respondenți nu locuiesc în proximitate

– punerea la dispoziție gratuit de către autorități a unor saci speciali și posibilitatea de a-i transporta la locul de colectare a deșeurilor sunt considerate cel mai mult drept încurajare a responsabilității pentru reciclare (62%); cei mai motivați de aceasta se declară pensionarii (74%)

– penalitățile ridicate sunt considerate drept mijloc de influențare în proporție de 8%.

În rest, numai 1% dintre respondenți nu cred în beneficiile reciclării.

via Economistul

Ionuț Părăușanu

Adaugă un comentariu
(obligatoriu)

(obligatoriu)

(obligatoriu)