Susține proiectele noastre și colectarea separată a deșeurilor prin redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit către colectaredeseuri.ro și Asociația 100% pentru mediu. Completează formularul online și ne ocupăm noi de restul!

Colectarea și reciclarea recipientelor goale de la produse de curățenie

Pentru a proteja mediul înconjurător, Kaufland România a introdus în premieră în magazine un sistem nou de colectare a recipientelor goale de plastic, provenite de la produsele de igienă sau de curățenie. Acestea vor fi reciclate. În spațiul special amenajat sub forma unei broscuțe țestoase, la intrarea în magazine, clienții pot depune recipiente de: – produse […]

Cum reciclăm deșeurile generate la birou?

Ce tip de deșeuri sunt generate într-un birou? Marea majoritate a deșeurilor generate la birou ajung la centrele de colectare hârtie și carton, pentru care reciclarea este destul de simplă și nu creează probleme majore. Cu toate acestea, birourile produc și deșeuri care sunt marcate cu un asterisc pe Lista Europeană a Deșeurilor (LER). Aceasta […]

Care sunt avantajele utilizării hârtiei reciclate?

Suntem în era electronică, un exista nicio indoiala, dar încă mai folosim foarte multă hârtie. Numai în Statele Unite, aproximativ 70 de milioane de tone de hârtie și carton sunt utilizate în fiecare an, conform Agenției pentru Protecția Mediului din SUA (EPA). Din fericire, hârtia și produsele din hârtie, cum ar fi cartonul, pot fi […]

Pericolele depozitelor de deșeuri neconforme și ilegale

Într-o lume în care se generează tot mai mult gunoi, găsirea de soluții pentru gestionarea și depozitarea acestuia este din ce în ce mai dificilă. Una dintre cele mai bune soluții este ca deșeurile să ajungă într-o stație de reciclare, unde vor fi tratate corespunzător pentru reciclare sau reutilizare. Cu toate acestea, multe deșeuri și […]

SCAPA – Colectarea ambalajelor de pesticide

SCAPA – Sistemul de Colectare a Ambalajelor de Pesticide al AIPROM este un mecanism de colectare, transport şi valorificare a deşeurilor de ambalaje din plastic, metal şi hârtie provenite de la produsele de protecţia plantelor (PPP) importate sau produse în România de către companiile care susţin sistemul. Începând cu anul 2008, campania de colectare a […]

Berea veche este transformată în energie verde, în Australia

Consumul de bere a scăzut masiv în Australia din cauza pandemiei, aşa că toată băutura care a rămas nevândută este transformată în… energie verde. Berea este transportată la o fabrica specială de reciclare unde este amestecată cu o argilă specială. Gazul produs devine astfel o sursă de energie verde. Cum berea este puternic calorică, gazul […]

Rabla pentru electrocasnice 2020

Ghidul programului “Rabla pentru electrocasnice” – ediţia 2020 a fost lansat în dezbatere publică, luni, de ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, în cadrul unei conferinţe de presă organizată la Bacău. “Avem la dispoziţie 40 de milioane de lei şi românii pot achiziţiona până la finalul anului electrocasnice, cu voucherele primite în schimbul aparaturii […]

Importanța reciclării sticlei

Cu toții știm că sticla se colectează separat în containerul verde, dar nu toată lumea știe de ce este important să o reciclăm. Iată câteva date interesante despre sticlă. De ce este importantă reciclarea sticlei Exersând simplul gest de reciclare a sticlelor și a altor obiecte din sticlă putem proteja mediul înconjurător în următoarele moduri: […]

Reciclarea uleiului de gătit

Uleiul uzat și grăsimile trebuie colectate separat de deșeurile organice compostabile, generate în timpul gătirii. Uleiul uzat nu ar trebui să ajungă niciodată în canalizare, deoarece capacitatea lui de contaminare este ridicată. Se estimează că un litru de ulei poate contamina o mie de litri de apă. Datorită imiscibilității lui, adică nu se amestecă cu […]

Studiu asupra reciclării selective

Pensionarii colectează deșeuri selectiv și reciclează cel mai mult, milenialii o fac cel mai puțin – așa rezultă din studiul privind „comportamentele românilor față de reciclare și colectare selectivă” al companiei de cercetare de piață Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/), specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Din 847 de subiecți […]

Ai nevoie de ajutor?