Importanța reciclării bateriilor litiu-ion

Publicat în Recomandari acum 4 ani

Un nou raport efectuat de către IDTechEx, numit “Li-ion Battery Recycling: 2020-2040” estimează că în 2020 vom genera 330 mii de tone de deșeuri de baterii Li-ion.

Vezi aici centrele de colectare baterii auto sau baterii portabile în România.

Acest lucru se datorează, în cea mai mare parte, consumului aparatelor electronice. Cu toate acestea, volumul mare de baterii al vehiculelor electrice scoase din uz este cel care va crea probleme, dacă nu este tratat în mod corespunzător.

Odată cu intrarea în circulație a vehiculelor electrice, cererea de baterii Li-ion va crește semnificativ în următoarele decenii. Între timp, există preocupări tot mai mari cu privire la aprovizionarea cu materii prime, în special cu metale rare, cum ar fi cobaltul. Reciclarea oferă o soluție esențială pentru insecuritatea aprovizionării cu materii prime și fluctuațiilor prețurilor. Prin recuperarea materiilor prime din bateriile Li-ion, producătorii se pot proteja de întreruperile de aprovizionare și, de asemenea, pot genera fluxuri suplimentare de venituri.

În timp ce în Statele Unite se găsesc unele resurse materiale esențiale, cum ar fi grafitul și litiul, Europa este săracă în resurse. Prin urmare, reciclarea ar permite o diversificare a aprovizionării.

În cazul bateriilor cu oxid de litiu și cobalt utilizate în majoritatea dispozitivelor de consum, valoarea intrinsecă este relativ ridicată, iar reciclarea poate fi rentabilă numai din recuperarea cobaltului și cuprului. De fapt, electronicele de consum vechi ar putea fi o sursă importantă de cobalt pe termen scurt și mediu, deși problemele legate de colectare și distribuție fac acest lucru sa fie puțin probabil.

Reciclarea bateriilor Li-Ion – Îmbunătățirea durabilității

Asigurarea unei gestionări adecvate a sfârșitului ciclului de viață a bateriilor, de exemplu prin utilizarea materialelor reciclate, poate contribui la reducerea nevoilor de energie și materiale de-a lungul procesului de producție. În Europa, a existat un interes tot mai mare în furnizarea de vehicule electrice cu o alimentare internă a bateriei, de exemplu Northvolt, PSA-Saft, TerraE sau Britishvolt. Cu toate acestea, concurența cu giganții asiatici ai bateriilor, în ceea ce privește volumul și costul, este probabil să fie o propunere dificilă.

Raportul IDTechEx, “Reciclarea bateriilor Li-ion: 2020-2040”, oferă o imagine de ansamblu asupra peisajului actual al pieței și tendințelor în reciclarea bateriilor litiu-ion, precum și o analiză aprofundată a principalelor procese și tehnologii de reciclare.

Etichetat cu: , , ,

Adaugă un comentariu
(obligatoriu)

(obligatoriu)

(obligatoriu)